GODZINA OD 600– 900
WITAJ CALINECZKO
witamy się ze sobą, stwarzamy miłą, życzliwą atmosferę, poznajemy swoich przyjaciół;
CALINECZKOWE ZABAWY
zabawy według inicjatywy dzieci – bawimy się dowolną zabawką,
w kącikach zainteresowań (k. fryzjerski, k. kucharski, k. przyrodniczy, k. książki,
k. samochodowy, k. plastyczny, k. konstrukcyjny, lalek itp.);
CALINECZKO CZY PAMIETASZ?
utrwalamy wcześniej zdobyte wiadomości i umiejętności.
CHCĘ BYĆ ZWINNY JAK CALINECZKA
zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, zabawy przy muzyce.
CALINECZKA CZYSTE RĘCE MA
uczymy się samodzielności podczas mycia rąk,
załatwiania potrzeb fizjologicznych, poznajemy podstawowe zasady higieny;
A TERAZ COŚ DLA BRZUSZKA
śniadanie, doskonalimy umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
kulturalnie zachowujemy się przy stole;
GODZINA 900– 1630
JESTEŚMY UCZNIAMI CALINECZKI
zajęcia zorganizowane, słuchamy opowiadań, bajek, uczymy się wierszy,
piosenek, poznajemy świat przyrody, malujemy, wycinamy, lepimy,
tańczymy, liczymy, czytamy, rozwiązujemy zagadki, przygotowujemy teatrzyki, programy artystyczne itp.;
A TERAZ COŚ DLA BRZUSZKA
drugie śniadanie, doskonalimy umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
kulturalnie zachowujemy się przy stole;
CALINECZKOWE ZABAWY
zabawy według inicjatywy dzieci – bawimy się dowolną zabawką,
w kącikach zainteresowań (k. fryzjerski, k. kucharski, k. przyrodniczy, k. książki,
k. samochodowy, k. plastyczny, k. konstrukcyjny, k.lalek)
CALINECZKOWE SPACERY, WYCIECZKI
jesteśmy samodzielni w szatni, bawimy sie na terenie naszego ogrodu,
chodzimy na spacery i wycieczki;
COŚ TAM W BRZUSZKU BURCZY
obiad, pomagamy rozkładać sztućce,
doskonalimy umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
kulturalnie zachowujemy się przy stole;
SAM TO POTRAFIĘ
jesteśmy samodzielni w toalecie,
sami potrafimy się rozebrać i ubrać, układamy swoje rzeczy;
CHWILA RELAKSU
odpoczywamy, słuchamy bajek, opowiadań lub muzyki relaksacyjnej,
nie przeszkadzamy innym w odpoczynku,
zabawy według inicjatywy dzieci, zabawy organizowane przez nauczyciela;
COŚ TAM W BRZUSZKU BURCZY
podwieczorek, pomagamy rozkładać sztućce,
doskonalimy umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
kulturalnie zachowujemy się przy stole;
CZAS DO DOMU
bawimy się razem z panią i innymi dziećmi w sali lub w ogrodzie przedszkolnym,
rysujemy, kończymy wcześniej zaczęte prace,
budujemy z klocków, układamy puzzle itp.
W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb
(sytuacje o których mowa to: wycieczki, imprezy okolicznościowe, akademie).